]> git.openstreetmap.org Git - osqa.git/blob - forum/skins/default/media/iepngfix/iepngfix_tilebg.js
Merge pull request #11 from udacity/make_faq_settings_translatable
[osqa.git] / forum / skins / default / media / iepngfix / iepngfix_tilebg.js
1 // IE5.5+ PNG Alpha Fix v2.0 Alpha: Background Tiling Support\r
2 // (c) 2008-2009 Angus Turnbull http://www.twinhelix.com\r
3 \r
4 // This is licensed under the GNU LGPL, version 2.1 or later.\r
5 // For details, see: http://creativecommons.org/licenses/LGPL/2.1/\r
6 \r
7 var IEPNGFix = window.IEPNGFix || {};\r
8 \r
9 IEPNGFix.tileBG = function(elm, pngSrc, ready) {\r
10         // Params: A reference to a DOM element, the PNG src file pathname, and a\r
11         // hidden "ready-to-run" passed when called back after image preloading.\r
12 \r
13         var data = this.data[elm.uniqueID],\r
14                 elmW = Math.max(elm.clientWidth, elm.scrollWidth),\r
15                 elmH = Math.max(elm.clientHeight, elm.scrollHeight),\r
16                 bgX = elm.currentStyle.backgroundPositionX,\r
17                 bgY = elm.currentStyle.backgroundPositionY,\r
18                 bgR = elm.currentStyle.backgroundRepeat;\r
19 \r
20         // Cache of DIVs created per element, and image preloader/data.\r
21         if (!data.tiles) {\r
22                 data.tiles = {\r
23                         elm: elm,\r
24                         src: '',\r
25                         cache: [],\r
26                         img: new Image(),\r
27                         old: {}\r
28                 };\r
29         }\r
30         var tiles = data.tiles,\r
31                 pngW = tiles.img.width,\r
32                 pngH = tiles.img.height;\r
33 \r
34         if (pngSrc) {\r
35                 if (!ready && pngSrc != tiles.src) {\r
36                         // New image? Preload it with a callback to detect dimensions.\r
37                         tiles.img.onload = function() {\r
38                                 this.onload = null;\r
39                                 IEPNGFix.tileBG(elm, pngSrc, 1);\r
40                         };\r
41                         return tiles.img.src = pngSrc;\r
42                 }\r
43         } else {\r
44                 // No image?\r
45                 if (tiles.src) ready = 1;\r
46                 pngW = pngH = 0;\r
47         }\r
48         tiles.src = pngSrc;\r
49 \r
50         if (!ready && elmW == tiles.old.w && elmH == tiles.old.h &&\r
51                 bgX == tiles.old.x && bgY == tiles.old.y && bgR == tiles.old.r) {\r
52                 return;\r
53         }\r
54 \r
55         // Convert English and percentage positions to pixels.\r
56         var pos = {\r
57                         top: '0%',\r
58                         left: '0%',\r
59                         center: '50%',\r
60                         bottom: '100%',\r
61                         right: '100%'\r
62                 },\r
63                 x,\r
64                 y,\r
65                 pc;\r
66         x = pos[bgX] || bgX;\r
67         y = pos[bgY] || bgY;\r
68         if (pc = x.match(/(\d+)%/)) {\r
69                 x = Math.round((elmW - pngW) * (parseInt(pc[1]) / 100));\r
70         }\r
71         if (pc = y.match(/(\d+)%/)) {\r
72                 y = Math.round((elmH - pngH) * (parseInt(pc[1]) / 100));\r
73         }\r
74         x = parseInt(x);\r
75         y = parseInt(y);\r
76 \r
77         // Handle backgroundRepeat.\r
78         var repeatX = { 'repeat': 1, 'repeat-x': 1 }[bgR],\r
79                 repeatY = { 'repeat': 1, 'repeat-y': 1 }[bgR];\r
80         if (repeatX) {\r
81                 x %= pngW;\r
82                 if (x > 0) x -= pngW;\r
83         }\r
84         if (repeatY) {\r
85                 y %= pngH;\r
86                 if (y > 0) y -= pngH;\r
87         }\r
88 \r
89         // Go!\r
90         this.hook.enabled = 0;\r
91         if (!({ relative: 1, absolute: 1 }[elm.currentStyle.position])) {\r
92                 elm.style.position = 'relative';\r
93         }\r
94         var count = 0,\r
95                 xPos,\r
96                 maxX = repeatX ? elmW : x + 0.1,\r
97                 yPos,\r
98                 maxY = repeatY ? elmH : y + 0.1,\r
99                 d,\r
100                 s,\r
101                 isNew;\r
102         if (pngW && pngH) {\r
103                 for (xPos = x; xPos < maxX; xPos += pngW) {\r
104                         for (yPos = y; yPos < maxY; yPos += pngH) {\r
105                                 isNew = 0;\r
106                                 if (!tiles.cache[count]) {\r
107                                         tiles.cache[count] = document.createElement('div');\r
108                                         isNew = 1;\r
109                                 }\r
110                                 var clipR = Math.max(0, xPos + pngW > elmW ? elmW - xPos : pngW),\r
111                                         clipB = Math.max(0, yPos + pngH > elmH ? elmH - yPos : pngH);\r
112                                 d = tiles.cache[count];\r
113                                 s = d.style;\r
114                                 s.behavior = 'none';\r
115                                 s.left = (xPos - parseInt(elm.currentStyle.paddingLeft)) + 'px';\r
116                                 s.top = yPos + 'px';\r
117                                 s.width = clipR + 'px';\r
118                                 s.height = clipB + 'px';\r
119                                 s.clip = 'rect(' +\r
120                                         (yPos < 0 ? 0 - yPos : 0) + 'px,' +\r
121                                         clipR + 'px,' +\r
122                                         clipB + 'px,' +\r
123                                         (xPos < 0 ? 0 - xPos : 0) + 'px)';\r
124                                 s.display = 'block';\r
125                                 if (isNew) {\r
126                                         s.position = 'absolute';\r
127                                         s.zIndex = -999;\r
128                                         if (elm.firstChild) {\r
129                                                 elm.insertBefore(d, elm.firstChild);\r
130                                         } else {\r
131                                                 elm.appendChild(d);\r
132                                         }\r
133                                 }\r
134                                 this.fix(d, pngSrc, 0);\r
135                                 count++;\r
136                         }\r
137                 }\r
138         }\r
139         while (count < tiles.cache.length) {\r
140                 this.fix(tiles.cache[count], '', 0);\r
141                 tiles.cache[count++].style.display = 'none';\r
142         }\r
143 \r
144         this.hook.enabled = 1;\r
145 \r
146         // Cache so updates are infrequent.\r
147         tiles.old = {\r
148                 w: elmW,\r
149                 h: elmH,\r
150                 x: bgX,\r
151                 y: bgY,\r
152                 r: bgR\r
153         };\r
154 };\r
155 \r
156 \r
157 IEPNGFix.update = function() {\r
158         // Update all PNG backgrounds.\r
159         for (var i in IEPNGFix.data) {\r
160                 var t = IEPNGFix.data[i].tiles;\r
161                 if (t && t.elm && t.src) {\r
162                         IEPNGFix.tileBG(t.elm, t.src);\r
163                 }\r
164         }\r
165 };\r
166 IEPNGFix.update.timer = 0;\r
167 \r
168 if (window.attachEvent && !window.opera) {\r
169         window.attachEvent('onresize', function() {\r
170                 clearTimeout(IEPNGFix.update.timer);\r
171                 IEPNGFix.update.timer = setTimeout(IEPNGFix.update, 100);\r
172         });\r
173 }\r